четвер, 5 березня 2020 р.

Пам’ятка з вивчення стану роботи бібліотеки




І.Стан приміщення та матеріально-технічне забезпечення
  1. Приміщення  бібліотеки (площа, освітлення, температурний режим,  наявність абонемента та читальної зали.)
  2. Обладнання  бібліотеки (меблі, технічні засоби).
  3. Графік роботи  бібліотеки.
  4. Правила користування бібліотекою.
  5. Працівники (освіта, стаж роботи в бібліотеці, атестація, курси тощо).
  6. Оформлення бібліотеки (актуальність та різноплановість тематичних виставок, пам’ятки, звернення, оформлення куточка читача, естетичний рівень оформлення)
ІІ. Бібліотечна документація. Планування та звітність.
  1. Бібліотечна документація:
  2. -      інвентарні книги основного фонду;
-          сумарні книги основного фонду та фонду підручників;
-           накладні на оприбуткування літератури;
-           акти на списання літератури;
-          акти про проведення інвентаризації;
-           книги обліку книг, зданих замість загублених читачами;
-           картотека підручників;
-           журнал реєстрації видачі підручників по класах.
  1. Наявність завіреного директором  закладу плану роботи на навчальний рік з аналізом роботи бібліотеки за попередній рік
  2. Наявність планів роботи бібліотеки з проведення занять інформаційно-бібліографічної культури, акції «Живи, книго!», місячника шкільної бібліотеки, тижнів дитячого читання та н.
  3. Наявність та ведення щоденника роботи  бібліотеки (статистика книговидач, відвідування). Стан читацьких формулярів, їх ведення.
  4. Наявність статистичних даних про стан забезпечення учнів підручниками за паралелями класів..
  5. Вилучення застарілої та зношеної літератури.

ІІ. Організація книжкового фонду
  1. Кількісний та якісний склад книжкового фонду. Книгозабезпеченість літературою для позакласного читання за шкільною програмою кожного класу.
  2. Комплектування (використання коштів на комплектування за останні 3 роки, передплата періодичних видань, бібліотечна техніка).
  3. Стан докомплектування фонду через благодійні шкільні фонди, доброчинні акції  бібліотеки.
  4. Наявність відкритого доступу, тематичних полиць. Відокремлення книжкового фонду від фонду підручників.
  5. Організація та оформлення рекомендаційних списків літератури для окремих класів, з окремих предметів шкільної програми,  на актуальні питання тощо.
  6. Естетика оформлення.

ІІІ. Інформаційна робота з читачами
  1. Виховання культури читання. Довідкова, бібліографічна робота з учнями. Організація занять з бібліотечно-інформаційної культури.
  2. Стан залучення кожного класу до читання в шкільній бібліотеці (аналіз читацьких формулярів)
  3. Керівництво читанням учнів:
-  робота шкільної бібліотеки на допомогу в засвоєнні та поглибленні знань шкільної програми,  співпраця з учителями-предметниками;
-  робота шкільної бібліотеки на допомогу національно-патріотичному, художньо-естетичному, екологічному,  краєзнавчому вихованню учнів;
- організація роботи читацького активу, гуртків при бібліотеці.
  1. Індивідуальна  робота з читачами.
  2. Масові форми пропаганди книги (наочні: книжкові виставки, плакати, альбоми тощо; рекомендаційні: огляди,  обговорення книг, читацькі конференції, дискусії, усні журнали тощо)
  3. Робота з учителями, учнівськими організаціями школи, батьківським колективом.
  4. Участь у педрадах та батьківських зборах.
  5. Підвищення кваліфікації, самоосвіта.
  6. Наявність сайту/сторінки бібліотеки, актуальність та систематичність оновлення інформаційного контенту.

Немає коментарів:

Дописати коментар