Нові форми масової роботи в бібліотеці
Арт-година
– година мистецтва.
Арт-зустріч
– зустріч з творчими людьми (митцями).
Батл (книжковий, поетичний, батл цікавих
фактів) – змагання між окремими читачами, кожен з яких «захищає» свою книгу,
вірш чи цікавий факт. Може проводитися
за певною темою.
Бенефіс
– захід, що влаштовується на честь одного учасника (книги, твору, письменника,
читача, сім’ї).
Бенефіс книги
– захід, що влаштовується на честь однієї книги.
Бенефіс читача
– це захід, присвячений кращому читачеві. Заздалегідь можна оформити книжкову
виставку улюблених книг читача.
Бенефіс читаючої сім’ї
– захід, що влаштовується на честь однієї сім’ї, яка вважається кращою читаючою
родиною в бібліотеці.
Бібліоглобус
– захід, присвячений книгам про історію, культуру, традиції різних країн,
подорожі та мандрівки.
Бібліо-Квест
(«пошук»), Бібліо-Кешинг (сховище), Бібліо-занурення,
Бібліо-Бродилки – інтерактивні пригодницькі ігри,
учасники яких пересуваються пунктами, знаходять і виконують завдання, долають
перешкоди в рамках загального сценарію. Та група учасників, яка досягає фінішу
першою – отримує змогу розгадати головну таємницю і отримати супер-приз.
Бібліо-занурення
має відмінність: команди учасники відшукують інформацію, кожна за своєю темою,
у будь-яких джерелах. Наприклад: тема «Метелики» – команда шукає все про
метеликів у книгах, періодиці, інтернеті, електронному каталозі….
Бібліотерапія
– заходи з прослуховуванням музики, участю психолога, трав’яним чаюванням.
Бібліотечний журфікс
– зустрічі з цікавими людьми
різноманітних професій, які проводяться в один, заздалегідь обраний день, і
супроводжуються широкою рекламою.
Бібліотечний Non–stop
– під час цього заходу бібліотека протягом дня представляє собою майданчик для
відкритого інтерактивного спілкування з цікавими творчими людьми.
Бібліотечний
уікенд – відпочинок в бібліотеці.
Бібліофорсаж –
захід з вивчення правил дорожнього руху.
Бульвар бібліотечний
– захід, який проводиться на вулиці з метою реклами книги та читання.
Бюро літературних
новинок – захід щодо просування новинок літератури
серед читацької аудиторії, пропаганда кращих літературних імен, у тому числі
через організацію творчих зустрічей.
Вечірки
(літературні, тематичні) – зустрічі друзів, знайомих для обговорення
літературних творів, обміну думками і книгами (яких немає у фонді б-ки). Мета
заходу – провести зустрічі читачів у дружній, легкій формі.
Вибори літературні
– захід, присвячений обранню лідерів серед літературних героїв чи імітація
виборчої компанії, де кандидатами виступають літературні герої, шляхом
голосування.
Візитки літературні
– захід, що складається з коротких характеристик будь-яких творів, книг,
поданих у цікавій (можна театралізованій) формі.
Віртуальний зоопарк
– перегляд слайд-шоу та подорож по віртуальному зоопарку, знайомлячись з
тваринами, згадують у яких казках або літературних творах вони зустрічаються.
Вітрина літературна
– захід, підготовлений для демонстрації пропонованих книг, творів, засіб
реклами даних книг, творів.
Головоломка літературна
«Розпізнайте, хто я?». Один із учасників вибирає відомий літературний персонаж
(коло героїв творів можна заздалегідь скоротити, обравши один жанр: детектив,
казку, драматургію), а інші задають йому всілякі запитання, намагаючись
визначити, хто він такий. «Герой» на всі запитання повинен відповідати
однозначно «так», «ні», «приблизно», «холодно», «гаряче» тощо. Перемагає той із
учасників, хто першим вгадає персонаж.
Десант бібліотечний
(наприклад, до школи, в дитячий садок) – виїзний захід з метою інформування
користувачів даної установи про книги, послуги.
Ерудит-конкурс
«Чарівний світ казок». Бібліотекар
пропонує дітям казкову квітку, на кожній пелюстці якої загадки з українських
народних казок. Діти відривають пелюстку, і мають відгадати загадку, назвати
казку. Велику кількість літературних ігор бібліотекарі проводять, взявши за
основу телевізійні конкурси: «Розумники, розумниці», «Найрозумніший», «Зоряний
час», «Брейн-ринг», «Що? Де? Коли?» та ін.
Зорепад поетичний
– захід, присвячений шедеврам поезії чи популярним поетам, що передбачає
читання віршів.
Інформхвилинка –
коротке інформаційне повідомлення на певну тему.
Караван історій
– захід, що складається з найцікавіших історій, пов’язаних з відомими людьми,
історичними місцями, традиціями і подіями.
Лабіринт літературний
– літературна гра, проводиться в декілька турів, кожний з яких – подорож у
різні жанри літературного світу: поезію, прозу, фантастику. За умовами гри
готуються запитання на відповідну тему. Всі учасники дають відповіді на
запитання, які є своєрідним ходом (правильним чи до глухого кута) по лабіринту.
Лабораторія читацької
творчості – захід
в рамках якого учасники виконують будь-які творчі роботи, пов'язані з
читанням.
Ліцей для
малюків – цикл розвиваючих заходів для дітей
дошкільного віку.
Лотерея
- організована гра типу вікторини, при якій розподіл питань залежить від
випадкового вилучення того чи іншого квитка або номера (жереба, лоти).
Лото літературне
– спеціально організоване змагання в знанні літератури з правилами традиційного
лото. У лото грають дві команди з рівним числом гравців. Представник команди
вибирає із заздалегідь підготовленого набору картку із завданням і зачитує
вголос. Завдання на картках - тексти з літературних творів різних авторів. За
стилем оповіді та змістом гравці повинні визначити звідки взято ці рядки і хто їх автор. Якщо
відповідь на думку журі вірна, то гравець заштриховує одну клітку
свого ігрового поля. Виграє та команда, яка заштрихує раніше (більше) клітини свого поля.
Марафон
– цикл масових заходів, об'єднаних загальною тематикою. Спортивна назва виправдовує подолання якогось маршруту
від старту до фінішу, наявність перешкод, змагальний характер. Інтелектуальні
питання і творчі завдання, різноманітні конкурси складають програму
бібліотечного марафону, який може тривати кілька днів. У марафоні бере участь
велика кількість читачів.
Майстерня радості
– практичне заняття, де учасники займаються яким-небудь видом творчості
(малюванням, співом, танцем, музикою, рукоділлям, твором казок і т.д.), що
дозволяє насолодитися самим процесом творчості.
Міні-конкурс «Хто
автор?» (доцільно проводити з невеликими групами
читачів на абонементі). Поряд із декількома портретами відомих письменників
наклеїти кишеньки і вкласти туди в різнобій картки з їхніми прізвищами та
назвами творів. Читачі по черзі повинні витягати ці картки, називати авторів і
правильно вибирати написані ним книги. Журі оцінює знання кожного учасника і
час, витрачений на виконання завдання. По завершенні конкурсу оголошуються
імена переможців.
Мозаїка
– комплексний захід , складений з ряду малих заходів , розважального характеру
різноманітних за формою і тематикою. Троє гравців одержують конверти з окремими
літерами, з яких треба скласти назви журналів та газет.
Пазли літературні
– для цієї гри потрібно 2 саморобних портрети героїв казки, які попередньо
розрізають на 9 або 12 квадратів. Учасники двох команд по черзі відповідають на
запитання ведучого. За кожну правильну відповідь команда отримує квадратик
(пазл), з якого складає портрет героя казки. Кількість запитань для кожної
команди повинна відповідати кількості квадратиків, на які розрізано портрет.
Якщо одна команда не відповідає або дає неправильну відповідь, право відповіді
переходить до команди-суперниці, яка за правильну відповідь отримує свій
квадратик. Перемагає та команда, яка першою складе портрет.
Печа-куча літературна
(у перекладі з японської – «балаканина») – це представлення коротких доповідей,
спеціально обмежених за формою і тривалістю. Літературна печа-куча проходить у
традиційному форматі: учасники готують доповіді, доповнюючи їх яскравими презентаціями
із 20 слайдів. Час для показу і представлення одного слайду 20 секунд. Тож
виступ одного учасника займає приблизно 6-7 хвилин. Теми виступів можуть бути
найрізноманітнішими і від улюблених книг чи героїв до улюбленого хобі. Між
виступами учасників аудиторія може обмінюватися думками чи ставити запитання.
Піжмурки літературні
– бібліотекар пропонує читачам – дітям взяти додому і прочитати книги із
спеціальної підбірки, де книжки будуть обгорнуті щільним папером і читачі не
будуть знати назви книг. Потім можна провести ігрову програму, де бібліотекарі
будуть ставити запитання, а читачі вгадувати і тим самим знайомитися зі своїми
«секретними» книгами. Як варіант, читачі можуть ще й відшукувати книги у фонді
бібліотеки.
Пінг-понг
літературний – бібліотекар називає літературного героя, а діти по черзі
називають його пару. Наприклад, Карабас Барабас – Буратіно; Білосніжка – семеро
гномів; Руслан – Людмила; Том Сойєр – Гекльбері Фінн; Маша – ведмідь; Кай –
Герда і т. д.
Поетичний альбом
– одним із різновидів широко відомого бібліотеками усного журналу. Мета заходу
– популяризація поетичного слова. Методика його проведення передбачає
традиційні «сторінки», участь ведучих, читців, любителів поезії, гостей-поетів
(як професійних, так і аматорів), які познайомлять учасників заходу з власним
творчим доробком. Однією зі сторінок альбому неодмінно виступає книжкова
виставка (бажано озвучена), перегляд чи бібліографічний огляд. Перехід від
однієї «сторінки» до іншої позначається перегортанням реальних сторінок оформленого
макета «поетичного альбому».
Поетичний дебют
– «Мій перший вірш».
Поетичний зорепад
– захід, присвячений шедеврам поезії чи популярним поетам, який потребує
читання віршів.
Поетичний конкурс
– «Віднови вірш». Рядки різних невеличких віршів відомих українських поетів
написати на окремих смужках і покласти в конверти. Учасники заходу мусять їх
скласти в правильний текст , а журі – оцінити їх знання. Цей конкурс можна
ускладнити, якщо до конверта покласти рядки з двох віршів або запропонувати
його шанувальникам поезії певного автора. Захід розрахований на 2-3 учасників.
Поле чудес
– розважальна шоу-гра. Складається з 3-х раундів, у кожному з яких беруть
участь по 3 гравці, фіналу і супергри. Ведучий загадує слово (рідко
словосполучення), вказане на табло., а у ході гри дає підказки. Гравці по черзі
і крутять барабан. На барабані може випасти сектор з різним числом очків, які
гравець отримає якщо вгадає букву, або спеціальний сектор: музична пауза, приз,
шанс плюс, банкрут і т.д. у фінал з кожного раунду виходить 1 гравець. Гравцю,
який виграв, дається право на супергру: він повинен вгадати слово, відкривши 3
будь-які літери.
Прес-марафон
– учасники за алфавітом називають журнал чи газету. За ким залишається останнє
слово, той і одержує жетон і тоді гравці переходять до наступної букви.
Наприклад: А - «Ангелятко», «Ангеляткова наука», «А чому?» Б - «Барвінок»,
«Бурда» і т.д.
Прес-мозаїка
– в ході гри три учасники змагання отримують конверти з нарізаними буквами, з
яких потрібно скласти назву газет і журналів.
Ринг
ерудитів – гра, де дві команди гравців одночасно
відповідають на одне і те ж питання, причому перший, відповівши правильно
позбавляє суперника можливості відповісти на це ж питання. Перемагає команда,
яка набрала більше очків.
Ринг літературний
– гра-змагання двох команд на краще знання літературного твору, творчості
письменника і т.д.
Ринг правовий
– гра-змагання двох команд на краще знання права.
Слем літературний
– форма роботи, спрямована на розвиток творчості читачів. Це літературне
змагання, в центрі якого є презентація власних творів, де кожен з учасників
читає свої твори у різних номінаціях, отримуючи бали від журі.
Театр книги
– інсценування книг, з атрибутикою театрального простору: декорації, ширма,
куліси і т.д.
Тир інтелектуальний
– інтелектуальна гра, в якій беруть участь 2 або більше учасників ( команд);
атрибутика: мішені, різнокольорові гуртки (стікери), що позначають місця
попадання. Гра проводиться в 3 і більше етапів. На кожному етапі задається
відстань до мішені від 10 до 100 метрів (складність питань), кожен учасник
отримує від 3 до 5 пострілів (питань), правильність відповіді означає влучність
попадання (від 1 до 5 балів). Виграє той, хто
набрав більше очок.
Феєрія –
представлення казкового змісту, відмінна
пишною постановкою і сценічними ефектами.
Хронограф –
захід-розповідь по роках про якісь
історичні події, побудований за типом літопису.
Чародій-вечір
(під Новий рік) – новорічна вистава (вечір), створюється атмосфера дива, чарівництва .
Читацька академія
– цикл заходів (уроків), присвячених навчанню користувачів основам
інформаційної культури.
Читацька олімпіада
– проводиться як змагання двох чи більше команд, які одночасно отримують
запитання. Ведучий пропонує 2–3 правдоподібні відповіді. Той, хто вибирає
правильну відповідь, отримує наступне завдання. Якщо команда помилилась, їй
надається право на другу спробу, при цьому дозволяється користуватись
підготовленою до заходу виставкою літератури. Переможцем стає та команда, яка
першою і правильно відповість на всі запитання олімпіади.
Ярмарок літературний
– комплекс невеликих, але різнопланових заходів, які проходять одночасно. Це
можуть біти вікторини, конкурси, зустрічі з цікавими людьми, номери художньої самодіяльності,
ігри, розіграші призів.
* Матеріал
підготовлено на основі аналізування та узагальнення інформації з професійної
періодики, бібліотечних сайтів, інших ресурсів Інтернету.
Використані ресурси:
Немає коментарів:
Дописати коментар